Snadná orientace
Dříve když jste chtěli jet třeba poprvé s rodinou k moři, tak jste si zakoupili papírovou mapu, naplánovali trasu a podle této mapy se v zahraničí orientovali. Chce to samozřejmě dobrého spolujezdce navigátora, abyste do cíle dorazili bez nějakých větších zbytečných zajížděk. Ovšem i tak na cestě můžou překvapit všemožné uzavírky. V dnešní době je situace o dost snadnější, protože stačí mít mobilní telefon s daty. Nejenže zde můžete mít mapu hezky v digitální poloze a přiblížit si jakýkoliv detail, ale navíc po zapnutí GPS se na ní zobrazí Vaše aktuální poloha.
Po zadání potřebného cíle Vám bude doporučeno hned několik tras a po spuštění navigování už jenom jedete podle přehledných instrukcí, které říkají kdy a kam máte zabočit. Nechybí ani přehled uzavírek, takže nepojedete zbytečně někam, abyste nakonec zjistili, že se musíte vrátit a najet na objízdnou trasu. Ovšem ne vždy je dobré na navigaci zcela spoléhat, protože zejména kamiony může navést někde, kde se nevlezou.
Další funkce
Většinou poskytovatelé map nemají pouze jednu mapu a tím veškeré funkce končí. Kromě zmíněné možnosti plánování tras třeba i pro pěší či cyklisty a GPS můžeme přepínat mezi různými dalšími mapami jako je letecká. Dále zde máme 3D mód, který dává objektům prostorový rozměr, akorát tahle funkce není úplně detailní, s čímž je třeba počítat. U čeho se zastavíme je streetview, protože díky němu se můžete procházet po ulicích jako v reálném světě, takže si můžete hezky prohlédnout trasu na nějaké neznáme místo, jako byste jeli autem.
Kromě toho však je i v interiéru, přičemž zařídit si jej můžete i přes svou společnost pomocí street view panoramy. Pro firmy je to velmi výhodné, protože mít profil své firmy na Google maps poskytne zákazníkům důležité informace, a to ani nemusí vstávat z postele. Právě reprezentativní virtuální prohlídka může být výhodou oproti konkurenci a podaří se Vám tak získat více zákazníků.